کیت بلانشت بزرگ‌ترین افتخار جشنواره سن‌ سباستین را دریافت کرد

کیت بلانشت-سال نیوز

به گزارش پایگاه خبری سال نیوز : کیت بلانشت، بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس استرالیایی، در جشنواره سن سباستین با دریافت جایزه دونوستیا که بالاترین افتخار این جشنواره معتبر اسپانیایی محسوب می‌شود، مورد تجلیل قرار گرفت.

این جایزه توسط آلفونسو کوارون، کارگردان برجسته مکزیکی و همکار اخیر بلانشت در سریال «سلب مسئولیت» که از اپل تی‌وی پلاس پخش شد، به وی اهدا گردید.

آلفونسو کوارون در سخنرانی خود، از عطش بی‌پایان بلانشت برای یادگیری و تعهد وی به هنر و اهدافش ستایش کرد.

فداکاری در طول فیلم برداری

او همچنین به فداکاری این بازیگر در دوران طولانی فیلمبرداری سریال اشاره کرد، زمانی که بلانشت به‌جای نقل مکان به لندن! هر روز ۴ ساعت در رفت‌وبرگشت بود تا بتواند در کنار خانواده‌اش باشد و نقش مادری خود را ایفا کند.

کوارون همچنین به فعالیت‌های اجتماعی بلانشت نیز پرداخت و او را به عنوان صدایی پرقدرت در حمایت از ۱۱۴ میلیون پناهنده! در سراسر جهان معرفی کرد که با فریاد همدردی و کمک به آن‌ها، تلاش‌های ارزنده‌ای انجام داد.

در لحظه‌ای که کیت بلانشت برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، پیام تصویری از جورج کلونی! دوست و همکار قدیمی او که پیش‌تر در جشنواره فیلم ونیز ضبط و آماده پخش بود، به نمایش درآمد.

کلونی، در این پیام، بلانشت را در کنار بزرگان سینما نظیر مارلون براندو، کاترین هپبورن، مریل استریپ و رابرت دنیرو! قرار داد و او را بازیگری توصیف کرد که حرفه خود را به‌عنوان یک هنر، جدی می پندارد.

بزرگترین هنرمندان سینمای جهان

بلانشت در پاسخ به این تجلیل‌ها، از افتخار به اشتراک‌گذاری صحنه با یکی از بزرگترین هنرمندان سینمای جهان یعنی آلفونسو کوارون! ابراز سپاسگزاری کرد و گفت: «ما اغلب درباره سینما طوری صحبت می‌کنیم که انگار گونه‌ای در حال انقراض است. من از اینکه در کنار یکی از بزرگترین هنرمندان این عرصه هستم، بسیار خوشحالم.»

این بازیگر برجسته با نگاهی به دهه‌ها زندگی حرفه‌ای خود، به فلسفه‌ای پرداخت که کارش را هدایت می‌کند و آن را «میل به درک معنای انسان بودن» دانست. او تاکید کرد که جهان سرشار از عدم اطمینان است و این تردیدها همان چیزی است که زندگی خلاقانه‌اش را به حرکت درمی‌آورد.

به گفته وی، این عدم اطمینان جزء مهمی از هر پروژه هنری است و به‌طور کلی بیانگر چالش‌هایی است که در دنیای امروز با آن روبرو هستیم.

امسال جشنواره فیلم سن سباستین با نمایش تصویر بلانشت بر پوستر رسمی رویداد، او را به‌طور ویژه تجلیل کرد.

این بازیگر که در فیلم‌هایی همچون «هوانورد»، سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «تار» نقش‌آفرینی کرده است! در طول دوران حرفه‌ای خود بیش از ۲۰۰ جایزه دریافت کرد! که شامل ۲ جایزه اسکار از ۶ بار نامزدی، ۴ جایزه بفتا و ۴ جایزه گلدن گلوب است.

با اینکه این اولین حضور بلانشت در جشنواره سن سباستین محسوب می‌شود! این جشنواره پیش از این برخی از فیلم‌های او از جمله «بابل» (۲۰۰۷) و «ورونیکا گورین» (۲۰۰۳) را به نمایش درآمده بود. جالب اینکه، این دومین باری است که یک هنرپیشه استرالیایی، پس از هیو جکمن در سال ۲۰۱۳، بالاترین جایزه افتخاری این جشنواره را دریافت می‌کند.

اخبار مرتبط