معرفی اولین لپتاپ سامسونگ در دسته Chromebook Plus

کروم بوک پلاس-سال نیوز

به گزارش پایگاه خبری سال نیوز : کمتر از یک سال پیش، گوگل از استاندارد جدیدی برای کروم‌بوک‌ها به نام “Chromebook Plus” رونمایی کرد.این استاندارد به دستگاه‌هایی اختصاص دارد که برای عملکرد بهتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر از کروم‌بوک‌های معمولی طراحی شد.

شرکت سامسونگ، یکی از تولیدکنندگان برجسته کروم‌بوک، تا به حال محصولی در این دسته‌بندی معرفی نکرده است، اما طبق گزارش‌ها، اولین لپتاپ سامسونگ در دسته کروم بوک پلاس به زودی معرفی خواهد شد.

بازگشت سامسونگ به بازار کروم‌بوک‌ها

سامسونگ از سال 2021 تاکنون مدل پرچمدار جدیدی در سری کروم‌بوک‌ها عرضه نکرده است. آخرین مدل آن‌ها یعنی Chromebook 2 در آن سال عرضه شد.

حالا پس از تقریباً چهار سال غیبت، خبرهایی به گوش می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا اولین Galaxy Chromebook Plus خود را به بازار عرضه کند. این مدل نه تنها اولین کروم‌بوک این برند با برچسب “پلاس” خواهد بود، بلکه نخستین مدل سری گلکسی کروم‌بوک‌های سامسونگ پس از چندین سال نیز محسوب می‌شود.

استاندارد Chromebook Plus

گوگل سال گذشته میلادی استاندارد “Chromebook Plus” را به‌عنوان معیارهای جدیدی برای دستگاه‌های ChromeOS معرفی کرد.

این دستگاه‌ها برای دریافت این برچسب باید الزامات خاصی را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برآورده کنند. از جمله این الزامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده‌های سطح بالا
  • وب‌کم‌های با کیفیت بالا
  • حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای عملکرد بهتر

رویداد کروم‌بوک در نیویورک

گوگل در تاریخ ۳ مهر، یک رویداد ویژه در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد که به کروم‌بوک‌ها اختصاص دارد.

طبق شایعات، سامسونگ قصد دارد تا در این رویداد از کروم‌بوک پلاس خود رونمایی کند.

این محصول با ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد بهبود یافته‌ای همراه خواهد بود که آن را در زمره دستگاه‌های برتر این دسته‌بندی قرار می‌دهد.

شایعات پیرامون محصول جدید سامسونگ

مدت‌هاست که شایعاتی پیرامون یک کروم‌بوک جدید سامسونگ با کد Xol منتشر می‌شود. این محصول به نظر می‌رسد با مشخصات سخت‌افزاری قوی و یک کلید دستیار اختصاصی عرضه شود.

با توجه به تمرکز جدید گوگل روی دستیار مجازی Gemini، احتمالاً این کلید با دستیار مجازی جدید گوگل یکپارچه خواهد شد و امکانات جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد.

آیا Chromebook Plus انتخاب شماست؟

اگر به خرید یک کروم‌بوک فکر می‌کنید، سری Chromebook Plus می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد. این دستگاه‌ها با توجه به استانداردهای بالاتری که دارند، برای کاربرانی که به دنبال عملکرد قوی‌تر و ویژگی‌های خاص‌تری هستند، مناسب خواهند بود.

اخبار مرتبط