زنده نگه‌داشتن میراث بالیوود با همکاری آمیتاب باچان و مارتین اسکورسیزی

آمیتاب باچان و اسکورسیزی-سال نیوز

به گزارش پایگاه خبری سال نیوز : بنیاد میراث فیلم هند (FHF) با حمایت‌های مارتین اسکورسیزی و آمیتاب باچان!، در حال برگزاری سومین دوره مدرسه تابستانی برنامه آرشیو صوتی و تصویری است.

این دوره با همکاری فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیلم، نخستین بار در هند در حال اجراست. کارگاه آموزشی جهانی حفظ فیلم از ۱۰ تا ۱۹ اکتبر (۱۸ تا ۲۷ مهر) در مرکز بین‌المللی هند در دهلی برگزار می‌شود.

شیوندرا سینگ دانگارپور، بنیانگذار این بنیاد، اعلام کرد که انتخاب حدود ۵۰ شرکت‌کننده از ۱۳ کشور از آفریقا، آسیا، اروپا، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی، با هدف ایجاد شبکه‌ای جهانی از آرشیوهای فیلم صورت گرفت.

این شبکه به منظور همکاری برای نجات میراث سینما شکل می‌گیرد و بر اهمیت حفظ میراث فیلم در سراسر جهان تأکید دارد.

مارتین اسکورسیزی بیان کرد: پروژه سینمای جهان به حفظ فیلم‌ها در سراسر دنیا متعهد است. با برگزاری چنین برنامه‌هایی، هدف آن است که محافظان فیلم‌ها آموزش ببینند و در آینده بتوانند دانش خود را به اشتراک بگذارند. آن‌ها به جامعه بین‌المللی از افرادی که برای حفظ میراث فیلم‌های جهان تلاش می‌کنند، خواهند پیوست.

آمیتاب باچان نیز به چالش‌های مهمی چون کمبود بایگانی‌ها، زیرساخت‌ها، برنامه‌های آموزشی و منابع مالی اشاره کرد. او افزود که این برنامه‌های آموزشی برای افرادی که مسئولیت سخت حفظ آثار سینمایی در سراسر جهان را بر عهده دارند، بسیار ارزشمند است.

با به اشتراک گذاشتن دانش، تجربه و منابع، می‌توانیم آرشیوداران فیلم از سراسر جهان را متحد کنیم تا با همکاری هم میراث جهانی فیلم را حفظ کنند.

اخبار مرتبط