دریافت جایزه ” پلنگ ” توسط شاهرخ در جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۴

پلنگ شاهرخان

به گزارش پایگاه خبری سال نیوز: در جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۴، شاهرخ خان، ستاره برجسته بالیوود، با دریافت جایزه پلنگ دستاورد شغلی، یکی دیگر از افتخارات دوران حرفه‌ای خود را به ثبت رساند.

پلنگ شاهرخان

شاهرخ خان در جشنواره لوکارنو با شوخ‌ طبعی و مهارت‌های بازیگری‌اش، با یک سخنرانی پرشور، مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد. شاهرخ خان در حضور ۸۰۰۰ نفر جمعیت در میدان معروف لوکارنو، با اشاره به ژست معروف بازوان گشوده‌اش! گفت: «از همه شما برای استقبال با بازوانی باز، حتی بیشتر از آنچه روی صفحه نمایش است، تشکر می‌کنم.»

وی در ادامه با تحسین جشنواره و شهر لوکارنو، از زیبایی و هنر آن تقدیر کرد و با اشاره به گرمای ۳۵ درجه این شهر، گفت: «حس بودن در لوکارنو مانند خانه خودم در هند است.»

شاهرخ خان همچنین به قدرت سینما و هنر اشاره کرد! و گفت: «سینما عمیق‌ترین رسانه هنری عصر ماست و من افتخار داشتم در طول سال‌ها در این سفر شرکت کنم و از آن بیاموزم.» او بر اهمیت جهانی بودن هنر تأکید کرد و افزود: «هنر تاییدی است بر زندگی، و از مرزها فراتر می‌رود. نیازی به سیاسی بودن، موعظه یا روشنفکری ندارد، بلکه باید حقیقت درونی خود را بیان کند.»

او در ادامه به نقش‌های متنوع خود در ۳۵ سال گذشته اشاره کرد! و با شوخ‌طبعی گفت: «من در نقش‌های مختلفی از شرور تا قهرمان، ابرقهرمان و عاشق ایفا کرده‌ام.»

در پایان مراسم، شاهرخ خان دوباره با طنز به نام جایزه ایتالیایی‌اش اشاره کرد و گفت: «نمی‌شد نام کوتاه‌تری داشته باشد؟»

اخبار مرتبط