معرفی رسمی رابط کاربری Nothing OS 3.0 به‌عنوان آپدیت اندروید 15 ناتینگ

اندروید15-سال نیوز

به گزارش پایگاه خبری سال نیوز : آپدیت اندروید ۱۵ به زودی برای برندهای مختلف عرضه خواهد شد و در میان نام‌های بزرگ، برند ناتینگ نیز جدیدترین رابط کاربری خود برای این سیستم عامل را معرفی نمود. رابط کاربری Nothing OS 3.0 که بر پایه اندروید ۱۵ توسعه یافته، رسماً توسط ناتینگ معرفی شد و ویژگی‌های جدید و تغییرات آن به صورت رسمی ارائه گردید. در ادامه به بررسی این تغییرات می‌پردازیم.

تغییرات Nothing OS 3.0

1. بهبود فونت و انیمیشن‌ها

کارل پی و تیم ناتینگ ماه‌ها مشغول به توسعه نسخه بعدی Nothing OS بودند و سرانجام این نسخه با بهینه‌سازی‌های جدید از جمله اجرای بهتر فونت N-dot و اضافه شدن یک موتور انیمیشن جدید معرفی شد. این موتور انیمیشن به ویژه برای تقویت جلوه‌های ماتریس نقطه‌ای که در سراسر رابط کاربری مشهود است، طراحی می گردد. نمونه‌ای از این تغییرات در برنامه جدید آب و هوای ناتینگ نمایش داده شده است که جلوه‌های بصری بهتری را ارائه می‌دهد.

2. تغییرات صفحه قفل (Lock Screen)

صفحه قفل در این نسخه از امکانات سفارشی‌سازی بیشتری برخوردار است. کاربران می‌توانند به راحتی بین ساعت‌های مختلف جابه‌جا شوند یا ساعت را کاملاً حذف کنند و به جای آن از ویجت‌ها استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های جدید، اضافه شدن صفحه ساعت آنالوگ کشیده است که طراحی منحصر به فرد و زیبایی دارد.

3. تغییرات پنل تنظیمات سریع

پنل تنظیمات سریع (Quick Settings) بیشترین تغییرات ظاهری را در Nothing OS 3.0 تجربه و ایجاد می نماید. اکنون کاربران می‌توانند از فضای موجود به شکل بهینه‌تری استفاده کرده و اندازه آیتم‌ها را مشابه iOS 18 به دلخواه تنظیم کنند. همچنین، یک دکمه جدید برای روشنایی خودکار (Auto Brightness) اضافه شده است که در کنار نوار لغزنده روشنایی قرار دارد و با درخواست بسیاری از کاربران همراه بود.

4. منوی جدید برنامه‌ها

در این نسخه، منوی برنامه‌ها (App Menu) نیز به‌روزرسانی می شود و اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های پرکاربرد خود را در بالای لیست پین کنند تا به سرعت به آنها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، برای تجربه سازمان‌دهی بهتر، کاربران می‌توانند از Smart Drawer استفاده کنند که برنامه‌ها را به طور خودکار در دسته‌بندی‌های مختلف مرتب می‌کند. این ویژگی بسیار شبیه به iOS است و باعث سهولت بیشتر در مدیریت اپلیکیشن‌ها می‌شود.

5. اشتراک‌گذاری ویجت‌ها با دوستان

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نسخه، امکان اشتراک‌گذاری ویجت‌ها با دوستان است. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند ویجت تایمر شمارش معکوس را برای پیگیری همزمان رویدادها به اشتراک بگذارند و حتی قبل از اشتراک‌گذاری استیکرهای مخصوصی را به آن اضافه کنند.

6. نرم‌افزار گالری جدید

در بخش نرم‌افزار، Nothing OS 3.0 با یک برنامه جدید گالری عرضه خوهد شد. این برنامه باعث کاهش ۲۵ درصدی زمان پردازش تصاویر شده و با استفاده از هوش مصنوعی، لحظات کلیدی کاربران را شناسایی و به نمایش می‌گذارد.

7. هوش مصنوعی و Super Resolution

ناتینگ در Nothing OS 3.0 بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز تمرکز داشته است. یکی از این قابلیت‌ها Super Resolution است که مشابه قابلیت Zoom to Enhance در گوشی‌های پیکسل ۹ گوگل عمل می‌کند. این ویژگی از هوش مصنوعی برای بهبود جزئیات تصویر در هنگام زوم استفاده می‌کند. همچنین، ویژگی تولید تصویر با هوش مصنوعی در حال توسعه است که مشابه Pixel Studio عمل خواهد کرد.

زمان عرضه Nothing OS 3.0 به عنوان آپدیت اندروید ۱۵ ناتینگ

نسخه بتا عمومی این آپدیت قرار است در ماه آینده عرضه شود و نسخه نهایی آن نیز در ماه بعد از آن منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این آپدیت در اواخر پاییز یا اوایل زمستان برای محصولات واجد شرایط ناتینگ در دسترس باشد.

اخبار مرتبط